Donderdagse biljartvrienden,
Graag nodig ik jullie uit voor de afsluiting van de donderdagclubavond op de donderdagen 21 en 28 mei aanstaande. Je bent van harte welkom vanaf 19.00 uur, aanvang is nu wel weer om 19.30 uur.
Op beide avonden spelen we de wedstrijden zoals wij dat gewend zijn. Iedereen die vermeld wordt op ons clubrooster op biljartpoint, zie hier, kan dus meedoen. Wij hopen dat iedereen beide avonden kan spelen, maar als je slechts één keer kunt kan dat ook.
Iedereen speelt elke avond twee partijen en deelname is gratis. Voor een hapje wordt gezorgd en iedereen gaat met een tas met een lekkere prijs naar huis.
Voor de hoogst geëindigde spelers geldt het volgende:
De zes spelers die gedurende de tweede helft van de competitie het best gespeeld hebben spelen in de kampioenspoule. “Best” is daarbij als volgt bepaald:
Een speler heeft tenminste 21 partijen gespeeld, de helft van het aantal maximaal te spelen partijen. Het aantal behaalde wedstrijdpunten wordt gedeeld door het aantal gespeelde partijen. De zes spelers met het hoogste gemiddelde per gespeelde partij spelen in de kampioenspoule en maken dus kans om tot kampioen uitgeroepen te worden. Dat zijn: Jelle Hoekstra, Danny Jonkman, Mees van de Graaf, Robin Schotanus, Ids Witteveen en René Blom. Als je nu al weet dat je als geplaatste in de kampioenspoule niet beide avonden kunt spelen, meld dat dan bij Hedzer, Marten of Jacques. Dan speel je niet in de kampioenspoule en doe je wel gewoon met de anderen mee. In die situatie neemt de eerste reserve jouw plaats in. Of de tweede reserve als de eerste ook niet kan of als er twee afvallers zijn. De reserves zijn: Harry Vaartjes (1e) en Rob Blom (2e). Mochten er nog meer afvallers zijn dan komen ook de andere reserves in beeld, eveneens in volgorde. Zie de bijlage. Ok voor de spelers in de kampioenspoule gaan met een tas met lekkers naar huis en voor de kampioen, de nummer 2 en de nummer 3 is er een prachtige prijs, beschikbaar gesteld door Rob Blom.
Gespeeld wordt met de nieuw vastgestelde gemiddeldes, zoals in de bijlage vermeld in de laatste kolom. Beide dagen staan onder deskundige leiding van Klaas Kuindersma, waarvoor de donderdagavondcommissie hem bijzonder dankbaar is.
Wij hopen jullie te zien en wensen iedereen tweemooie avonden!
Namens de donderdagavondcommissie,
Wim Groeneveld, Marten de Haas, Hedzer van der Meer en Jacques van den Bosch.
https://defriescheclub.nl/wp-content/uploads/2026/05/Handicap-do-av.xlsx